Postup pri reklamácii a vrátení tovaru
Prípad reklamácie alebo vrátenia tovaru je vhodné založiť elektronicky priamo zákazníkom.
Túto možnosť zabezpečuje služba Retino. Na jednoduché zadanie požiadavky na reklamáciu alebo vrátenie tovaru je potrebné poznať iba e-mail, ktorý ste použili pri objednávke (ideálne však aj číslo objednávky).
Zákazník si môže pre zásielku povolených rozmerov a hmotnosti objednať dopravu do uni-maxu z pohodlia domova, alebo ju odovzdať na výdajnom mieste prepravcu. Retino klientovi vygeneruje prepravný štítok, ktorý si môže vytlačiť a nalepiť na balík s vracaným tovarom. Je potrebné dbať na rozmery aj hmotnosť, ktoré je prepravca schopný prevziať a doručiť. Presnú špecifikáciu uvidíte po výbere konkrétnej dopravy, ešte pred potvrdením objednania prepravy.
Zákazník má prehľad o celom procese reklamácie. Je možná veľmi rýchla komunikácia medzi zákazníkom a predajcom, čím sa proces vybavenia výrazne urýchli.
S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba, je miestom uplatnenia reklamácie (práv z chybného plnenia) prevádzka predávajúceho na adrese Hlavní 29 (hala č. 3 uni-max), 277 45 Úžice, Česká republika, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru.
Ak je na opravu určená iná osoba, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšom ku kupujúcemu, kupujúci vytkne chybu tomu, kto je určený na vykonanie opravy.
Kupujúci vo vlastnom záujme zabezpečí, aby bol tovar zabalený do vhodného a dostatočne chrániaceho obalového materiálu vyhovujúceho nárokom prepravy krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi. Servisné stredisko našej spoločnosti po riadnom vybavení reklamácie vyzve kupujúceho na prevzatie opraveného tovaru. Tovar na reklamáciu posielajte – ak je to možné – v pôvodnom obale. Prepravca neručí za nesprávne (nevhodne či nedostatočne) zabalené zásielky reklamovaného tovaru. POZOR – Pri nevhodne alebo nedostatočne zabalenom reklamovanom tovare nie je možné uznať práva z chybného plnenia, ak sa zistí mechanické poškodenie tovaru pri preprave.
Odporúčame:
- doložiť doklad o vlastníctve tovaru (faktúra, bloček – ak je to možné, kópia), alebo uviesť jeho variabilný symbol
- záručný/reklamačný list (ak bol pri nákupe vystavený/priložený)
- čo najvýstižnejším spôsobom opísať chybu, jej prejavy, prípadne frekvenciu výskytu
Adresu na vybavenie reklamácií nájdete tu.
V prípade akýchkoľvek nejasností o postupe pri reklamácii odporúčame podrobnosti konzultovať s našimi pracovníkmi na tel.: +420 266 190 190, prípadne na e-maile: reklamace@uni-max.cz.
Do 14 dní má spotrebiteľ tiež právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu (za príplatok 4 € pri objednávaní tovaru je možné lehotu na vrátenie predĺžiť na 30 dní). Táto lehota končí uplynutím 14 dní odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba odlišná od prepravcu prevezme tovar, alebo
- posledný kus tovaru, ak objednáte v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,
- poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo
- prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu.
Spotrebiteľ nenesie žiadne náklady za prijatie vráteného tovaru (pri odstúpení od zmluvy) späť na sklad. Jediným nákladom je prepravné za odoslanie tovaru od zákazníka na adresu predávajúceho, prípadne na zberné miesto vybrané prostredníctvom služby Retino. Obvyklá lehota na vrátenie peňazí za vrátený tovar je 14 dní od Vášho odstúpenia od zmluvy.
Reklamácia vrátane odstránenia chyby musí byť vybavená a kupujúci o tom musí byť informovaný najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí lehoty uvedenej v predchádzajúcej vete bez vybavenia reklamácie môže kupujúci od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu. Po ukončení reklamačného konania kupujúceho informujeme prioritne telefonicky, v prípade opakovanej nedostupnosti e-mailom, príp. písomne listom. Kupujúci je oboznámený s priebehom reklamačného konania, jeho výsledkom a zároveň sa s kupujúcim dohodneme na odovzdaní, prípadne expedícii reklamovaného tovaru. Kupujúcemu bude tovar expedovaný najskôr po jeho súhlase, aby sme sa vyhli prípadnej nedostupnosti kupujúceho na mieste určenia a s tým spojeným komplikáciám.
Pri každej reklamácii je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo z chýb tovaru uplatnil, čo bolo obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požadoval a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácií o vybavení reklamácie; Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy. Uvedené potvrdenie predávajúci vystaví spotrebiteľovi bezodkladne po prijatí reklamácie, v prípade komplikovanejších chýb, ktoré vyžadujú komplexnú technickú revíziu, môže byť potvrdenie vystavené do 3 pracovných dní.
Pri tovare vyžadujúcom posudok autorizovaného servisu potvrdenie kupujúci získa bezodkladne potom, ako ho autorizovaný servis vyhotoví.
Výmena alebo vrátenie tovaru je možné iba v prípade vrátenia v nepoškodenom stave, ak je to možno v pôvodnom obale a s kompletným príslušenstvom.
Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
Záznamy neboli nájdené...